štvrtok 17. novembra 2022

Twilight



Obsah

Isabella Swanová sa presťahuje zo slnečnej Arizony k svojmu otcovi do Forksu. Večne upršané mesto sa jej zdá nudné a nezáživné, kým nestretne záhadného a nadpozemsky krásneho Edwarda Cullena. Pre oboch je to láska na prvý pohľad. Bellin život sa razom zmení, keď sa dozvie o Edwardovi pravdu.


Hlavné herecké obsadenie:  Kristen Stewart. Robert Pattinson, Taylor Lautner

Jazyk:  Anglický

Žáner:  Romantický, fantasy

Dátum vydania:  2008-2012


Môj názor

Nemyslím si, že je naozaj nutné tieto filmy niekomu predstavovať. Som si istá tým, že každý z vás o ňom minimálne počul, aj keď rozdeľuje poväčšine ľudí na dva tábory - tých čo to milujú a tých čo to nenávidia. 

Pre mňa sú tieto filmy neskutočnou nostalgiou, pretože tvorili celé moje detstvo. Vždy som chcela mať takého Edwarda doma a môj sen bol byť Bellou. Áno, ak ste nepochopili, som tím Edward a vždy aj budem. Viem, že teraz keď som staršia, veľa scén doslova kričí "cringe", ale nemôžem si pomôcť a neviem to nemať rada aj napriek tomu.

V tejto sérii filmov máme všetko, čo by také romantické fantasy drama malo mať. Milostný trojuholník, nadprirodzené bytosti, záporákov aj nezáporákov, nesympatického hlavné hrdinu ktorý lezie všetkým na nervy... 
Ale nie s tým posledným žartujem. Bellu som ako postavu mala rada, ale priznám sa že viac v knihe ako vo filme. V knihe sa mi zdala viac sarkastická a to si užívam, kdežto vo filme mala často doslova žiadne výrazy a reakcie, na ktoré vznikli parádne paródie. 

Atmosféra filmov je ako stvorená na jesenné dni, kedy iba sedíte doma s čajom v ruke. Ja sama som si dala už po niekoľký krát rewatching týchto filmov a nikdy s tým asi ani neprestanem. Ak by som mala viac času, prečítala by som si aj knižky, ale zabralo by mi to pravdepodobne dosť veľa času vzhľadom na ich dĺžku, takže toto bola príjemná alternatíva.

"You don´t know how long I´ve waited for you... And so the lion fell in love with the lamb."

Som veľmi rada za to, ako táto mini séria filmov skončila. Za mňa mala happy ending, aj keď viem že pre veľa ľudí asi nie, ale poviem vám spoiler, ktorý už zrejme aj tak všetci vedia...toto nie sú filmy, kde hlavná mužská postava bude šťastná a získa toho, koho chcela. 

Obrázok, ktorý som zvolila na reprezentáciu tohto filmu, nebol náhodný. Vždy bolo jedným z mojich snov mať presne takú svadbu, ako mal Edward s Bellou a potom ísť na svadobnú cestu na súkromný ostrov. Samozrejme, že sú to len zbožné priania a takéto veci sa stávajú iba vo filmoch, ale načo by nám inak boli sny, ak by sme si to nemohli aspoň predstavovať. 
Jednu svoju časť tohto sna už som si splnila tým, že som si našla toho svojho Edwarda a každému prajem, aby sa mu dostalo rovnakého šťastia.

Čo by som mala viac dodať? Asi len to, že pri tejto sérii filmov sa roztopíte, pretože je krásna a romantická, ale samozrejme tam nechýba aj dráma a milostný trojuholník, ktorý vždy filmom dodá šťavu. Aj teraz po toľkých rokoch ho zbožňujem stále rovnako a verím tomu, že ľudia, ktorých detstvo ho tvorilo, sú na tom rovnako ako ja. :)

“And third, I was unconditionally and irrevocably in love with him.”

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára