piatok 1. januára 2021

Rod zeme a krvi (Sarah J. Maas)

Anotácia 

Bryce Quinlanová mala dokonalý život, až kým jej démon nezavraždil najbližších priateľov. Po takmer dvoch rokoch je obvinený za mrežami, ale vraždy sa začínajú nanovo a Bryce sa ocitne uprostred vyšetrovania, odhodlaná urobiť čokoľvek, aby pomstila smrť priateľov.
Hunt Athalar je neslávne známy padlý anjel, zotročený archanjelmi, ktorých sa kedysi pokúsil zvrhnúť. Jeho šéf využíva Huntove neľútostné schopnosti a neuveriteľnú silu na jediný účel - aby bez zbytočných otázok zabíjal jeho nepriateľov. Keď začne v meste démon rozsievať paniku, predostrie mu neodolateľnú ponuku: ak pomôže Bryce nájsť vraha, slobodu bude mať na dosah.
Pátranie hlboko v podsvetí mesta Polmesiac ich však zavedie na najtemnejšie miesta a Bryce spolu s Huntom odrazu čelia sile, čo ohrozuje všetko a všetkých, ktorí sú im drahí...

 Názov: Rod zeme a krvi

Autor: Sarah J. Maas   

Žáner: Sci-fi, Urban fantasy   

Počet strán: 624   

Rok vydania: 2020  

Vydavateľstvo: Slovart


Recenzia 

Túto recenziu píšem čerstvo po dočítaní tejto knižky a ešte stále som v miernom šoku po tom konci, ktorý autorka pripravila. Som rada, že táto séria bude pokračovať a ja sa vydám s Bryce a Huntom na ďalšie skvelé dobrodružstvo a som veľmi zvedavá na to, čo sa ešte môže stať, pretože poviem vám, to teda bola jazda! Ale poďme si túto knižku pomaly rozobrať. 

"Nech ti žiari..."

Musím sa priznať, že na začiatku sa mi do deja dostávalo veľmi ťažko, ale asi som nebola sama podľa pár recenzií, ktoré som zbežne prebehla. Bolo tam na mňa toho vychrleného priveľa naraz, no možno to bolo aj tým, že som si tak trochu odvykla čítať fantasy a zvykla som si na trochu jednoduchšie deje s minimom postáv. Aj napriek tomu musím oceniť to, ako to mala autorka do detailov všetko prepracované... svet, postavy... všetko. Avšak postupne, ako sa vrhala do príbehu hlbšie, som sa začala pomaly orientovať. Dosť mi napomáhala aj mapa, ktorú sme mali na začiatku vyobrazenú a nie raz som pretáčala stránky, aby som sa uistila, že som sa nestratila. Fantázia mi naozaj pri tomto príbehu pracovala naprlno, čo som si veľmi užívala a myslím si, že práve to aj autorka zamýšľala. 

Bryce sa mi ako hlavná postava páčila, aj keď obľúbila som si ju až potom, ako ubehlo približne 100 strán. Na začiatku sa mi naozaj zdala iba ako nejaké povrchné dievča ktorého najobľúbenejšia činnosť bolo vymetanie barov. No postupne, ako sa začala odkrývať celá jej podstata, som si ju obľúbila, rovnako ako Athalara. Obaja sú vo svojej podsate komplikované postavy a sú si veľmi podobní a možno práve preto si obľúbili jeden druhého a nakoniec aj ja ich. Daniku sme videli vystupovať v tomto príbehu kratšie, ako akúkoľvek inú postavu, pretože by som rada vedela, ako by sa ďalej vyvíjali veci aj s ňou zahrnutou v príbehu. Avšak aj napriek tomu sa mi zdala ako taká veselá, ale problémová kopa. Presne ten typ kamarátky, ktorá vás bude ťahať do problémov, ale nikdy sa s ňou zaručene nebudete nudiť.

Okrem týchto troch hlavných postáv sme sa v príbehu stretli ešte s veľa postavami, ktoré v tejto knihe hrali dôležitú úlohu. Vytvorila som si určitý vzťah ku každému jednému z nich a veľmi som zvedavá, aké osudy im autorka do budúcnosti nachystala. Už teraz viem, že ak nastane nejaká smrť (čo pravdepodobne áno) budem to niesť dosť ťažko. Myslím že postava, ktorú by som vyslovene nemala rada bola iba jedna a to Sabine. Aké to prekvapenie...
No a postava, ktorú som vyslovene začala neznášať po všetkých udalostiach v knihe bol Micah. Znovu, aké prekvapenie. Tí čo ste túto knihu čítali budete vedieť o čom hovorím a tým, ktorí s touto knihou ešte česť nemali, to nechcem prezrádzať.
Môžem povedať len toľko, že ja som do poslednej chvíle netušila čo sa naozaj mohlo stať a kto tú vec mohol urobiť a o to väčšie prekvapenie to pre mňa bolo.



Veľmi sa mi páčilo to, ako bolo premyslené celé mesto, postavy v ňom a celkovo to bolo zložito prepracované, až som sa niekedy nestačila čudovať. Chvíľu som sa dosť bála toho, že sa do toho nebudem môcť dostať kvôli zložitosti a že sa mi to nebude páčiť, ale opak bol pravdou a viem, že určite siahnem aj po ďalších knhách od Maasoej, ktoré som si už stihla prikúpiť. Práve veľa

Aj keď mala táto knižka takú malú mušku v podobe začiatku, nemôžem jej vytknúť nič. Áno, niektorých mlže odrádzať veľkosť písmen a taktiež ich usporiadanie na stránke, ale verte mi, že si na to zvyknete a potom si už budete dej knižky iba užívať. Za mňa hodnotím knižku na úžasných 4,5/5 hviezdičiek a veľmi sa teším na jej pokračovanie, ktoré verím, že ma dostane minimálne tak ako prvá kniha. 

Na záver ešte doplním pár z mojich najobľúbenejších citátov:

1. "S láskou je možné všetko."

2. "Ale to je zmysel toho celého, Bryce. Zmysel života. Žiť, milovať, no vedieť, že to všetko môžeš zajtra stratiť. Vďaka tomu je všetko oveľa vzácnejšie."


Za zaslanie knižky na recenziu by som sa ešte touto cestou chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára