streda 20. januára 2021

The perks of being a walflower (Stephen Chbosky)

Anotácia 

Charlie is a freshman. And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor. The Perks of Being a Wallflower is a deeply affecting coming-of-age story that will spirit you back to those wild and poignant roller-coaster days known as growing up.

 Názov: The perks of being a wallflower

Autor: Stephen Chbosky

Žáner: Young - adult 

Počet strán: 240  

Rok vydania: 2019  

Vydavateľstvo: Simon & Schuster


Recenzia 

Ak vám mám pravdu povedať, tak po dočítaní tejto knižky som mala veľmi zmiešané pocity a nevedela som poriadne, čo si o tom myslieť. Rozhodne to nebola klasická romantická kniha, ale ani to nebola kniha, pri ktorej by ste si povedali, že "čo som to práve prečítala". Bolo to niečo približne medzi tým. 

Rozhodne som čakala, že táto kniha bude o niečom úplne inom, ako v skutočnosti bola. Práve som si myslela, že to bude nejaká veľmi romantická kniha. Neprečítala som si anotáciu, takže to bude asi tým, ale vedela som, že názov knihy mi niečo hovorí, takže som to riskla a objednala som si ju. Nemôžem povedať, že jej prečítanie ľutujem, pretože neľutujem, ale rozhodne sa nezaradila ani medzi moje najobľúbenejšie, pretože niektoré pasáže pre mňa neboli nejak zaujímavé a dej sa na mňa uberal dosť pomaly. 





"And there it was. Downtown. Lights on buildings and everything that makes you wonder. Sam sat down and started laughing. Patrick started laughing. I started laughing. And in that moment I swear we were infinite."






V podstate sa tam nedialo nič veľké. Dej bol pomalý, alebo až taký flegmatický, alebo ako by som to vyjadrila. Dúfam že ma chápete. A to práve mne nevyhovuje. Mám radšej aspoň trochu akcie v knihách. Je pravda, že sa tu pozeráme na život Charlieho na strednej a taktiež na jeho prvú lásku a strasti, ktoré musel prežívať s priateľmi, alebo s rodinou. Prakticky to bol akoby reálny pohľad na život náhodného amerického pubertiaka, pretože si myslím, že práve veci, ktoré v knihe boli spomenuté sú každodennou realitou.

Aj napriek tomu, že dej sa odvíjal takmer nijako, tak tam bolo veľa ponaučení, ktoré by sme si každý z tejto knihy mali odniesť. Byť úprimný k sebe, k svojej rodine, aj k svojim priateľom. Zastávať sa ich a chrániť ich, pretože sú to najdôležitoejšie osoby v našich životoch. Milovať celým svojim srdcom, aj napriek tomu, že to bude bolieť. Láska je vždy sprevádzaná bolesťou, ale práve preto vieme, že je skutočná. 

Táto kniha rozhodne obsahuje niekoľko veľmi silných myšlienok a v podstate celá je spletená z akejsi krutej pravdy o živote, čo ju robí až smutnou, pretože ja som tam tú pravdu naozaj často krá aj našla. Nemôžem povedať, že by to bolo zlé, myslím si, že práve naopak.

Páčilo sa mi ale, že knižka je rozdelená na niekoľko častí príbehu, ktoré sa odohrávajú nejaké mesiace od seba. Tiež sa mi páčilo to, že vnútri knižky nájdete playlist pesničiek. Nie sú určené presne k počúvaniu ked túto knihu čítate, ale aj tak si myslím, že budú presne sedieť k nálade, akú tá knižka v čitateľoch vyvoláva. 

Nakoniec len poviem, že túto knižku odporúčam ľudm, ktorý majú radšej príbehy na zamyslenie, ktoré sa prelínajú s trochou depresie, s trochou lásky a s veľmi veľa ponaučeniami. Za mňa ju hodnotím na 4/5 hviezdičiek. Jedna veta ma však dostala a myslím že presne tá vystihuje aj to, ako sa budete cítiť po dočítaní tejto knižky. 

Na koniec pridám ešte pár obľúbených citátov z tejto knižky:

"Charlie, we accept the love we think we deserve."


"The problem with things is that everyone is always comparing everyone with everyone and because of that, it discredits people."


"People who try to control situations all the time are afraid that if they don't, nothing will work out the way they want."


"Its much easier not to know things sometimes."


"It's just hard to see a friend hurt this much. Especially when you can't do anything except "be there."


"So, I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we will never know most of them. But even if we don't have the power to choose where we came from, we can still choose where we go from there. We can still do things. And we can try to feel okay about them."


"It's okay to feel things and be who you are about them."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára