nedeľa 17. januára 2021

Slúžka z Fairbourne Hall (Julie Klassen)

 

Anotácia 

V snahe uniknúť pred sobášom s bezcharakterným mužom sa Margaret Macyová prezlečie za slúžku a uteká z Londýna. Ak sa jej do najbližších narodenín podarí ostať slobodnou, získa dedičstvo a s ním aj sladkú nezávislosť. Nikdy však neplánovala naozaj pracovať ako slúžka. A rozhodne nie v dome Nathaniela a Lewisa Upchurchovcov – obaja kedysi boli jej ctiteľmi. Margaret zápasí so svojou prvou skutočnou prácou v živote a usiluje sa udržať svoju totožnosť v tajnosti, najmä keď vznikne podozrenie a zvedavé oči zavítajú do Fairbourne Hall. Vyhne sa pasci, ktorá ju má vylákať z úkrytu?

Slúžka z Fairbourne Hall, román prekypujúci romantikou a nebezpečenstvom, vťahuje čitateľa do fascinujúceho sveta služobníctva anglického panského sídla z 19. storočia, kde výzor môže byť klamlivý.

 Názov: Slúžka z Fairbourne Hall

Autor: Julie Klassen

Žáner: Historický román 

Počet strán: 464  

Rok vydania: 2020  

Vydavateľstvo: i527.net


Recenzia 

Táto kniha je v poradí už druhá, ktorú som si od tejto autorky mala možnosť prečítať a som za to neskutočne vďačná. Od začiatku po koniec ma tento príbeh veľmi bavil a už po prečítaní niekoľkých kapitol som vedela, že sa zaradí medzi moje najobľúbenjšie a po otočení poslednej stránky som vedela, že sa nemýlim.

Už keď som ju po prvý raz držala v rukách, nemohla som sa vynadívať na ten prekrásny obal. Bola som rada za to, že je kniha v pevnej väzbe, pretože si osobne myslím, že je oveľa krajšia ako mäkká a hlavne praktickejšia. O vnútornom spracovaní ani nehovorím. Neuveriteľne krásne. Tie citáty na každom začiatku kapitoly tomu pridávali na elegancii a presne tento typ úpravy je niečo pre mňa. 


"Neradil by som ti bojovať s osudom, Margaret. Osud vždy vyhrá."

Príbeh Margaret sa mi veľmi páčil. Bavilo ma sledovať to, ako dokáže osud človeka zmeniť od základov, jeho ideály, jeho sny a celkovo jeho pohľad na svet. 
Ako postavu som ju začala mať rada približne tak 50 strán od začiatku príbehu, pretože na prvých stranách to bolo obyčajné povrchné dievča, aké ani ja nemôžem vystáť. Pozerali sme sa na jej cestu a cestu jej slúžky Joan, ktorá jej bola po boku a zažívala s ňou všetky dobrodružstvá.
Ďalšou ženskou hlavnou hrdinkou bola Helen Upchurchová, ktorá veľmi dobre Margaret poznala pred tým, aj potom. 




Mali sme tu aj dve hlavné mužské postavy. Lewisa Upchurcha a Nathaniela Upchurcha, ktorý boli veľmi často spomínané a v podstate sa okolo nich točil celý príbeh. Bol medzi nimi obrovský kontrast aj výzorovo, aj povahovo. Jednému mladé ženy padali k nohám, nad druhým ohŕňali nos, tak isto ako samostná Margaret. Poučila sa a zmenila svoj názor? 
Ešte by som chcela podotknúť to, že sa mi ich priezvisko veľmi ťažko vyslovovalo, ale to je iba malý detail.

Prostredie, v ktorom sa celý dej odohrával sa mi páčilo, pretože to nebolo na jednom mieste, ale hneď na niekoľkých, ako napríklad Londýn, Maidston, Fairbourne Hall. Tým pádom sa príbeh nevliekol a nebol nudný, ale naopak, bol dynamický a neustále sa tam objavovali nové skutočnosti. Romantická linka bola tiež veľmi krásna a pomalá a mne sa to tak páči. kto nemá rád pomalšie sa vyvíjajúcu sa lásku, tak to zrejme nebude nič preňho. 

Za mňa som na tejto knihe nenašla ani jednu chybu. Celé historické prostredie bolo krásne, tak ako aj spôsob akým bol príbeh napísaný. Páčili sa mi spôsoby, ktoré vtedy ľudia mali, oveľa viac, ako majú tí dnešní. Prevládala tam úcta, láskavosť a možno to tak v realite nebolo, ale aspoň v knihe si to môžem naplno vychutnávať. 

S koncom som bola veľmi spokojná a stotožnená a neviem si predstaviť to, ako by to mohlo skončiť lepšie. Možno práve preto, že milujem šťastné konce a toto bol práve jeden z nich.

Knihu hodnotím 5/5 hviezdičiek a rozhodne odporúčam, táto kniha určite stojí za prečítanie a v dohľadnej dobe určite siahnem po ďalších jej dielach.


Nakoniec pridám ešte moje obľúbené citáty z knižky:

1. "Je hlúpe prahnúť po minulosti, alebo po niečom, čo je nemožné."

2. "Peniaze nie sú všetko."


Za poslanie knižky by som sa veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára