nedeľa 3. januára 2021

Most na Belle Island (Julie Klassen)


Anotácia 

Mladý právnik Benjamin Booker sa po ponižujúcej prehre na súde rozhodne, že už nikdy neuverí krásnej žene. Dôjde však k vražde a starší spoločník ich firmy nie je spokojný s vyšetrovaním. Požiada preto Benjamina, aby celú vec preskúmal. Ten nadšene súhlasí, aby mohol aspoň na chvíľu opustiť Londýn. Dôkazy ho dovedú na malý ostrov na Temži, zahalený hmlou a tajomstvom. Čoskoro sa zaľúbi do hlavnej podozrivej – do ženy, ktorá tvrdí, že ostrov už desať rokov neopustila. Dá sa jej však veriť?

Isabelle sa na ostrove Belle Island cíti v bezpečí a vedie plodný život, no strach jej nedovolí ho opustiť. Keď sa objaví pán Booker s novinkami, je šokovaná. Ostrov desať rokov neopustila, ale mala sen, v ktorom videla mŕtveho muža v jeho pracovni. Alebo to nebol sen ale spomienka? Bola na neho nahnevaná, ale jeho smrť si nikdy nepriala. Keď zomrie ďalší človek, dôkazy vedú priamo k Isabelle. Tá nevie, komu má veriť: peknému právnikovi alebo obdivovateľovi, alebo priateľom, ktorí prídu na ostrov? Nakoniec vysvitne, že každý z nich mal niečo proti mŕtvemu mužovi. A môže vlastne veriť svojej vlastnej mysli?

 Názov: Most na Belle Island

Autor: Julie Klassen

Žáner: Historický román 

Počet strán: 364   

Rok vydania: 2020  

Vydavateľstvo: i527.net


Recenzia 

Toto bola moja prvá kniha z dlhej rady Julie Klassenovej. Veľmi dlho som túžila siahnuť po nejakej jej knihe, pretože som si už dlhšie chcela rozšíriť repertoár žánrov, ktoré čítam o historické romány. Chcela by som sa čo najskôr pustiť aj do starých klasík ako sú Austenová, alebo Eyrová no a táto autorka je im veľmi podobná podľa recenzií, ktoré som čítala. To, čo ma sklamala, alebo naplnila moje očakávania si môžete prečítať nižšie. 


Musím povedať, že prvé, čo ma na knižke zaujalo, bol jej obal, pretože Klassenovej knižky majú naozaj krásne obaly. Vždy je to už prvá výborná vec, pretože to čitateľa upúta a prinúti ho vziať si knižku do ruky. 

Ja som sa na ňu neuveriteľne tešila, pretože tento žáner je pre mňa celkom nový. Netušila som, či sa mi bude páčiť, či sa budem vedieť vžiť do tej minulosti a dobre si to predstaviť. Ale koniec koncov, je to román, čo je môj najobľúbenejší žáner, takže nečudo, že som sa do tejto knižky doslova "zažrala". Musím sa však priznať, po celý čas mi robili problém mená postáv. Neskutočne sa mi plietli od začiatku do konca knihy a poriadne som nevedela, kto je kto, pretože tam vystupovalo priveľa otcov, bratov a podobne. Možno to bolo aj kvôli tomu, že som si knižku kúskovala vzhľadom na školské povinnosti, ale možno to bolo naozaj tým, že ich tam jednoducho bolo veľa.


"Všetci robíme chyby. Náš charakter sa však prejavuje v tom, ako na chyby zareagujeme."


Avšak aj napriek veľkému množstvu postáv, som si dve hlavné postavy obľúbila. Benjamina a Isabelle. Isabelle pre mňa bola pravá dáma a Benjamin pravý gentleman. Už od prvej chvíle som vedela, že chcem, aby skončili spolu, pretože sa mi k sebe neskutočne hodili. Páčilo sa mi to, ako sa navzájom počas celej knihy spoznávali. Presne ako tam bolo poznamenané, aj za ten krátky čas sa dá prežiť veľmi veľa vecí a vypestovať si tak dôveru, akú si vypestuje málokto. 

Priznám sa, že detektívna zápletka v príbehu ma trochu prekvapila a aj vystrašila, pretože ja nie som práve veľký milovník detektívnych príbehov. Myslela som si, že práve o to menej ma kniha bude baviť. Avšak opak bol pravdou a ja som sa nestašila čudovať. Kniha bola tak dobre napísaná, že detektívny dej mi vôbec nevadil, ale užívala som si ho, pretože sa to čítalo neskutočne ľahko. To je ďalšie obrovské plus, ktoré som na knihe našla. Bola napísaná veľmi jednoducho a čítalo sa to ľahko, takže som si čítanie užila od začiatku po koniec. 

Taktiež čo ma tešilo najviac bolo, že sme po celú dobu príbehu nezostávali na jednom mieste, ako som si pôvodne myslela, že to bude. Cestovali sme tam hlavne medzi Londýnom a Belle Islandom a popri deji aj po ostrove ako takom a ďalších jeho častiach. Utvorila som si tak ucelenú predstavu, ako to utešené miesto vyzeralo a také miesto by som chcela raz navštíviť.

Túto knihu by som odporučila ako milovníkom romantiky, tak aj milovníkom detektívok, pretože si myslím, že každý si tu príde na svoje. Rozhodne si túto knihu milovníci historickej literatúry užijú a mne nezostáva knihu ohodnotiť inak, než na 4,5/5 hviezdičiek. Bola to výborn kniha, ktorú sa oplatí si prečítať a mať doma v knižnici.

Nakoniec pridám ešte moje obľúbené citáty z knižky:

1. "Ľútosť nám nepomôže vyrovnať sa s každým problémom. Niekedy treba konať."


2. Veci nie sú vždy také jednoduché, ako si myslíme."


Za možnosť prečítať si knižku v rámci spolupráce, by som chcela poďakovať vydavateľstvu:






2 komentáre:

  1. U mňa je to s Klassenovou ako na horskej dráhe - raz ma nadchne, raz ma sklame (alebo lepšie povedané, uspí :D)...ale táto jej kniha ma láka aj vďaka tomu detektívnemu podtónu, to by bolo niečo pre mňa!
    Maj sa krásne! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam prečítať si a verím že sa ti bude páčiť minimálne tak ako mne! :) Ja sa momentálne vrhám na jej ďalšiu knihu "Slúžka z Fairbourne Hall" a dúfam že ma nesklame :) <3

      Odstrániť