piatok 22. januára 2021

Všetkým chalanom, ktorých som milovala (Jenny Hann)

Anotácia 


Ľúbostné listy majú mnoho podôb. Lara Jeanová síce žiaden nedostala, ale pár ich už napísala – na rozlúčku. Svoje city pred chalanmi vždy tajila, a keď sa chcela zamilovanosti konečne zbaviť, napísala list o tom, ako sa cíti. Starostlivo ho zapečatila a ukryla do škatuľky pod posteľou. Jedného dňa však listy zmiznú a Lara zistí, že ich niekto rozposlal. Zrazu musí čeliť všetkým pocitom, ktoré pred svetom – a hlavne pred adresátmi listov – starostlivo schovávala! Pôvabný príbeh o prvých láskach, priateľstvách a ľúbostných listoch.

 Názov: Všetkým chalanom, ktorých som milovala

Autor: Jenny Hann

Žáner: Fantasy 

Počet strán: 312  

Rok vydania: 2017  

Vydavateľstvo: CooBoo


Recenzia 

Doteraz som videla iba filmy, ale konečne mám tieto knižky vo svojej knižnici aj ja a neskutočne sa na ne teším, pretože film milujem a tiež nápad a koncept toho celého, aj keď niekomu to možno príde detinské. No ja sama som sa v tom našla a hlavná postava Lara Jean, je mi moc sympatická, pretože sa vo veľa situáciach chová podobne, ako by som sa zachovala ja sama.

To bola asi prvá vec, ktorá sa mi na knihe, aj vo filme veľmi páčila. Keď nemám rada hlavnú postavu, tak ten príbeh sa mi číta dosť ťažko, čo sa v tomto prípade nestalo. Veľmi sa mi páčilo to, že bola taká romantická duša a dosť často som sa zasmiala, pretože som si často krát predstavila seba samú na jej mieste a viem, že by som bola rovnaká. Ja sama píšem zamilované listy a vždy som ich aj chcela dostávať a to sa mi plnilo a plní, takže som mala radosť, keď sa to splnilo aj jej.

Ked je niekto dlho preč, spočiatku si odkladáte veci, ktoré mu chcete povedať. Usilujete sa držať všetko v hlave. Ale je to ako držať plnú hrsť piesku - drobné zrnká sa vám sypú z ruky a zrazu držíte v ruke vzduch a štrk. Preto sa to nedá uchovať.

Áno, čo sa týka deja, nájdeme tam aj klišé, ako napríklad čo sa týka populárneho chlapca, čo sa zaľúbi do neviditeľného a nevinného dievčaťa. V romantických knižkách už to tak býva, ale mne to absolútne nevadí, pretože ja také príbehy milujem, aj keď ich v podstate čítam veľa krát, len v inom prevedení a s inými postavami. Veľmi sa mi páčila hlavná zápletka knihy, aj keď niekomu sa to môže zdať detinské. 

K postavám som nejaké veľké výhrady nemala. Peter sa mi páčil, aj keď mi vadilo to, ako stále chodil za Gen, vždy keď si pískla a ona mi liezla totálne na nervy a nemala som ju rada. Zrejme by som sa chovala tak isto ako Lara Jean, bola by som z toho smutná, keby to stále vidím a v hlave by mi lietali všelijaké myšlienky, ale zrejme by som to dusila v sebe. Niekedy som sa pozastavila aj nad jej prieteľstvom s Chris, pretože mi nešlo do hlavy, ako môžu byť tak moc odlišní ludia priateľmi. Ale aj to sa stane. Zrejme dopĺňali jedna druhú.

Celkovo to bol jeden z mojich najobľúbenejších romantických príbehov už odkedy som videla film, takže niet divu, že po prečítaní knižky sa mi to potvrdilo. Nemôžem jej dať plný počet bodov, pretože tam bolo pár detailov, ktoré mi vadili, ale koniec koncov to bol milý a krásny, zamilovaný, romantický príbeh, ktorému dávam 4/5. 

Na záver ešte prikladám pár svojich obľúbených citátov:

"Je veľmi zodpovedné držať v rukách niečie srdce."

"Veľa ľudí je pekných. To ešte neznamená, že sú zaujímaví, alebo fascinujúci, alebo super."


"Jednoducho sa tomu poddaj a dovoľ, aby sa to dialo."


"Niekedy je človek smutný a nevie to vysvetliť. "


"Láska vo mne vyvoláva strach, môže sa zmeniť, môže zmiznúť. To je súčasťou rizika."


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára