sobota 2. januára 2021

Opposition (Jennifer L. Armentrout)

Anotácia 


KATY VIE, ŽE SVET SA ZMENIL V TÚ NOC, KEĎ PRIŠLI LUXOVIA.
Nemôže uveriť tomu, že Daemon sa pridal k svojim a prizerá sa, ako sa jeho druh snaží vyhladiť ľudstvo. No hranica medzi dobrom a zlom sa stiera a z lásky sa stala emócia, ktorá ju môže zničiť — aj všetkých ostatných.


DAEMON JE ODHODLANÝ UROBIŤ VŠETKO, ABY ZACHRÁNIL SVOJICH MILOVANÝCH, HOCI BY TO ZNAMENALO ZRADU.
Ak chcú mať šancu na prežitie, nepravdepodobného spojenca musia nájsť aj v nepriateľovi. No onedlho je nemožné rozoznať priateľa od nepriateľa a svet okolo nich sa rúca, môžu prísť o všetko — dokonca aj o to najcennejšie —, aby zachránili svojich priateľov… a celé ľudstvo.

NA ZEMI VYPUKLA VOJNA. A NECH UŽ SA SKONČÍ AKOKOĽVEK, BUDÚCNOSŤ TÝCH, ČO PREŽIJÚ, SA NAVŽDY ZMENÍ.


 Názov: Opposition    

Autor: Jennifer L. Armentrout   

Žáner: YA, romantické, fantasy  

Séria: Lux     

Počet strán: 320    

Rok vydania: 2020   

Vydavateľstvo: Zelený kocúr


Recenzia 


Túto recenziu píšem ešte v čerstvej eufórii po dočítaní knižky. Musím povedať, že záverečná časť to roztočila v plnej paráde a mne sa páčila asi najviac zo všetkých piatich, aj keď som to vôbec nečakala. Hneď ako som knižku držala v rukách ma to nutkalo prečítať si záver príbehu, pretože som bola neskutočne zvedavá na to, ako sa všetko skončí a poviem vám, stojí to naozaj za to. Tak poďme si to všetko pomaly rozobrať.

  Už od začiatku bol dej úplne nabitý akciou a stále som čítala so zatajeným dychom ,pretože som nevedela, čo sa stane. Už ako som sa pomaly dostával do deja, bola som čím ďalej tým viac prekvapená udalosťami a odhaleniami, ktoré sa v knihe objavovali. Vedela som však, že nemôže byť všetko tak, ako sa zdalo na prvý pohľad, pretože nebolo možné, aby sa veci zrazu takto zvrtli. 
A nemýlila som sa. 

"Kat..porušil som každé pravidlo svojej rasy, keď som ťa vyliečil a držal ťa pri sebe. Oženil som sa s tebou a vypálil celé mesto, aby som ťa udržal v bezpečí. Zabíjal som pre teba. Myslela si si, že by som zabudol, čo pre mňa znamenáš? Že čokoľvek na tomto svete - na akomkoľvek svete - by bolo silnejšie než moja láska k tebe?"





Tento príbeh som si úplne zamilovala, aj keď na začiatku som mala veľké pochybnosti, keďže fantasy už nie je žáner, ktorý by som pravidelne čítala. Vzťah Katy s Daemonom sa v tejto časti ešte rozvinul a to som myslela, že už to viac nejde. Povytvárali sa nové väzby a vzťahy, pri ktorých by človek nepovedal, že by niekedy mohli existovať a práve tým bola táto kniha o to zaujímavejšia, pretože autorka nás nenechala ani chvíľu vydýchnuť. A ja som za to veľmi rada. 

Napätie v tejto knihe by sa dalo krájať na každej stránke a to je hlavný dôvod, prečo sa mi táto kniha páčila. Pri ostatných dieloch som mala často pocit, ako by boli dlhé a hrubé, ale v podstate akoby sa tam nič podstatné nedialo. zato posledný diel bol najkratší, no najviac vecí sa udialo a odhalilo. Pri niektorých momentoch som mala slzy v očiach, pretože sa to dalo čakať, ale mňa to popritom všetkom ani nejako nenapadlo. Niekedy to boli slzy radosti, inokedy to boli slzy smútku bohužiaľ.


"Nič nebolo jednoduché ani dokonalé a budúcnosť občas vyzerala neisto, no život nie je balíček previazaný peknou mašľou."


Po dočítaní som zostala bez dychu a bola som šťastná, že som dostala príležitosť ponoriť sa do tejto série. Nikdy som nemyslela, že by mi takto dokázala prirásť k srdcu. Ako aj Katy a Daemon. Ich vzťah mi bol často vzorom, pretože môj vzťah je veľmi podobný tomu môjmu. A preto bolo tak ľahké zamilovať. Keď sa pozriem spätne, často nechápem, ako je možné že to spolu vydržali. Prežili toho od prvého dielu tak neskutočne veľa.
 Hádam, že s láskou je naozaj možné všetko. 

Ak ste doteraz neprišli na to, aké hodnotenie knihe dávam, tak naozaj už neviem. Nemôžem jej vytknúť ani jedinú vec a bodľa mňa to bol úžasný záver a bodka za celou sériou. Za mňa je to jednoznačne 5/5 hviezdičiek a jednoznačne odporúčam každému milovníkovi fantasy kníh a sérii. 

Na záver by som sem rada doplnila svoje najobľúbenejšie citáty z tejto knižky: 

1. "Láska je dar."


2. "Najkrajšia vec na svete je to, čo máš v sebe."


3. "Do budúcnosti sa nedá pozerať, ak žiješ v minulosti."


Za zaslanie knižky na recenziu by som sa ešte touto cestou chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára