utorok 26. januára 2021

Neobyčajná žena (Laura Frantz)

 

Anotácia 

Nebojácna a úprimná Tessa Swanová nie je typickou ženou osemnásteho storočia. Spolu s piatimi bratmi vyrástla v pohraničnej oblasti západnej Virgínie a skrýva v sebe silu, s ktorou treba počítať. Tichý a odvážny Clay Tygart nie je typickým mužom osemnásteho storočia. Vychoval ho indiánsky kmeň Lenapov a teraz sa ako hrdina vracia z francúzsko-indiánskej vojny do pevnosti, ktorá nesie jeho meno. Privádza so sebou Tessinu dávno stratenú priateľku Keturah, ktorá z osady zmizla pred mnohými rokmi. Clay je ako veliteľ pevnosti odhodlaný vyhnúť sa ľúbostným pletkám a pri stretnutí s pôvabnou Tessou si udržiava odstup. Keď ho však okolnosti prinútia konať a dotknú sa aj jeho srdca, musí sa postaviť tvárou v tvár jednej veľmi osobnej a jednej veľmi verejnej dileme.

 Názov: Neobyčajná žena

Autor: Laura Frantz

Žáner: Historický román

Počet strán: 352  

Rok vydania: 2020  

Vydavateľstvo: i527.net


Recenzia 

Na túto knižku som sa veľmi tešila, pretože podľa anotácie sa mi zdala ako veľmi pútavá a ako bonus má veľmi peknú obálku. Avšak musím povedať, že trochu sklamala moje očakávania a aj naprie ktomu, že som jej chcela dať veľmi  pozitívne hodnotenie, nemôžem...

Príbeh nám zachytáva pohľad na život v západnej Virgínii v roku 1770, kde bojovali s neustálym strachom z nájazdov indiánov. Ja osobne už od detstva nemám rada filmy, ani knihy s indiánskou tematikou a preto niet divu že mi táto kniha nesadla. Osobne som si myslela, že tam indiánskych opisov, slov, slovných spojení, národa bude oveľa menej ako v skutočnosti bolo a práve preto som sa musela doslova dokopávať do toho, aby som túto knihu dočítala a popritom som ju veľa ráz odložila. 

"Vrelé srdce sa človeku v chladnom svete zíde, Jasper Swan."


Aj napriek tomu, že mi téma vôbec nesadla, je to len môj osobný problém a objektívne musím zhodnotiť, že sa čítala veľmi rýchlo, pretože nie je veľmi dlhá a preto som mala pocit že sa rýchlo posúvam (našťastie). Opisy prostredia ako takého sa mi páčili. Čo mi vadilo bolo to, že sa tam vemi často vyskytovali vety alebo slová ktorým som nerozumela a nechce sa mi zrovna hľadať na google minimálne 5 neznámych slov na každej strane. Ke´d sa ich tam objavovalo čím ďalej tým viac, tak som z toho bývala dosť podráždená a potom už mi to ani nestálo za námahu to hľadať, tak som to len prešla a nechala tak.


Aj napriek negatívnym emóciam, to celkom zachraňovala romantická linka, ktorá sa mi tu páčila. Bol to ten pomaly sa vyvíjajúci romantický vzťah a tento typ mám presne ja rada, takže aspoň to mi trochu zlepšilo dojmy z knihy. Akože bolo tam pár divných momentov, kedy som sa chytila za hlavu, že tá žena nemá hrdosť, ale tak nevadí, celkovo to bolo pekné.

Podotýkam, že sa mi tam páčili aj úryvky z básní, ktoré sa tam často vyskytovali a vytváralo to celkom peknú atmosféru.

"Lebo kde si ty, tam je samotný svet... a kde nie si, pustatina."


Čo sa týkalo nejakých myšlienok v tejto knihe, tak tie boli veľmi pekné a často som tu našla aj pekné citáty, ktoré som si zaznačila. 
Koniec knihy mi ale prišiel veľmi uponáhľaný a akcia sa začala diať až na posledných 60 stranách, kedy ma to začalo naozaj baviť, čo je asi dosť blbé, keď vás kniha začne baviť na konci. To čo bolo zhrnuté na tých stranách by som rozšírili ešte možno aspoň o 50 strán a potom by mi to asi neprišlo také narýchlo ukončené, ale tak to možno autorka zamýšľala.

Dlho som rozmýšľala nad svojim konečným hodnotením a v hlave som si zvyžovala všetky pre a proti. Veľmi veľa ľuďom sa táto kniha páčila, ale ja sa teda medzi jej priaznivcov zrejme nezaradím. Charakterizovala by som to slovami "not great, not terrible" a moje hodnotenie je preto 3,5/5 hviezdičiek. 

Na záver niektoré citáty, ktoré sa mi v knihe páčili:

"Nenávisť ľu´dom zatemňuje úsudok. Dopúšťajú sa činov, ktoré zakrátko ľutujú."


"Láska z nás robí hlupákov."


Za zaslanie knižky na recenziu by som veľmi pekne chcela poďakovať vydavateľstvu 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára