pondelok 11. januára 2021

Končí sa to nami (Coleen Hoover)

 

Anotácia 

Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambiciózneho lekára Ryla, no ten sa jej v slabej chvíli prizná, že má averziu k vzťahom, prioritou je kariéra a rodina uňho nemá miesto. Ryle však nedokáže pustiť červenovlásku z hlavy, a tak svoje zásady poruší. Lilin život sa konečne dostáva do správnych koľají, no keď si myslí, že nemôže byť šťastnejšia, pocíti tvrdý úder.

Lily si v mladosti písala denník. Po rokoch sa začíta do svojich zápiskov o Atlasovi a rodinnom trápení, čím otvorí staré rany. No občas je aj bolestná spomienka dobrá, najmä ak človeku vo vhodnej chvíli pomôže správne sa rozhodnúť.

Končí sa to nami je výnimočná kniha. Autorka pri písaní siahla do vlastných bolestných spomienok a zvečnila okamihy, ktoré by najradšej zo svojho života vymazala. V prvom rade však v tomto odvážnom a hlboko osobnom románe vyrozprávala dojímavý a nezabudnuteľný príbeh lásky.

 Názov: Končí sa to nami

Autor: Coleen Hoover

Žáner: Román

Počet strán: 320 

Rok vydania: 2018  

Vydavateľstvo: Ikar


Recenzia 

Ja vôbec neviem ako začať. Táto kniha ma jednoducho dostala. Chvíľu som si ceý ten dej nechala prejsť hlavou, aby so to nepísala hneď po dočítaní, pretože moje emócie boli ako na horskej dráhe. Asi aj preto, že som sa vôbec nepozrela na anotáciu knihy, išla som proste po autorke a pomaly prichádzam na to, že je to tak možno aj lepšie, pretože neviete, čo vás čaká a potom môžete dostať veľmi príjemné prekvapenie, ako práve ja teraz.

Začnem dejom, ktorý sa mi neskutočne páčil. Možno aj tým, že sa to odohrávalo už trošku viac vo svete dospelých a s ľudmi približne v mojom veku. Bol to taký trichu oddych od young adult, ktorú ja rada čítam. Veľmi sa mi páčilo Lilino čítanie denníku a tak aj prelínanie skutočnosti s minulosťou. To čo sa tam odohrávalo sa mi páčilo menej, ale bohužiaľ je to každodenná realita a odohráva sa to vo veľa rodinách, ktoré to môžu veľmi úspešne zakrývať. Najviac ma ale desí to, že postupne násilie v rodinách rastie a práve to by sa diať nemalo a moja hlava to proste nevie pochopiť.

"Chceš vedieť, čo máš robiť, keď ťa život niči? Stále plávaj, plávaj, plávaj..."

Lily ako hlavnú postavu som mala veľmi rada. Páčilo sa mi, ako sa z malého dievčatka vypracovala a ako tvrdo drela na svojom sne. Jej povaha bola taktiež krásna, čo som zistila už zo zápiskov z minulosti, kedy pomáhala Atlasovi. Myslím si, že veľa ľudí by sa práve zachovali ako ľudia, s ktorými chodili ráno v autobuse. Odsudzovali by ho bez toho, aby o ňom niečo vedeli a posmievali by sa mu. To je tiež realita, s ktorou som sa stretla na svojej základnej škole aj ja sama. Deti dokážu byľ veľmi zlomyseľné a kruté.
Veľmi sa mi páčilo to, že si písala denník, to máme spoločné. Ja aj napriek svojmu veku robím to isté pretoťe sa vždy rada vrátim k tomu, čo som kedysi zažila a pripomína mi to, kam som sa až posunula.


Moje emócie boli ako na horskej dráhe od začiatku do konca  a nemohla som sa od tejto knihy odtrhnúť. Páčilo sa mi zoznamovanie Lily s Rylom, aj šok, ktorý prišiel po presťahovaní sa do Bostou a navštívení jednej konkrétnej reštaurácie. Život si z nás niekedy naozaj robí žarty, ale na druhej strane si myslím, že presne vie, čo robí. Vždy je všetko tak, ako má byť a nič nie je náhoda. Veľa krát som pri tomto príbehu mala slzy v očiach, ale môj názor je, že to skončilo dobre. Síce nie tak, ako by som si to vysnívala, ale život nie je továreň na splnené sny. Lily som priala krásnu budúcnosť, ktorú z časti dostala a som rada za to, že nazbierala odvahu a silu čeliť nepriazňam osudu.

Tejto knihe dávam rozhodnem 5/5, pretože ma dostal autorkyn štýl písania, ako aj celá kniha a auž teraz viem, že táto kniha sa zaradila medzi moje obľúbené a teším sa na ďalšie diela od tejto autorky. Táto kniha nasadila latku veľmi vysoko a tak dúfam, že ostatné knižky ma nesklamú. Rozhodne vám ju odporúčam, pokiaľ hľadáte romantickú knihu, v ktorej nájdete veľa reality, pri ktorej budete plakať, aj sa smiať a na konci zostanete doslova s miliardou pocitou. Presne takáto je táto kniha.


Na koniec ešte pridám pár svojich obľúbených citátov:

1. "Mám pocit, akoby každý tajil to, kým je, pritom hlboko vnútri sme všetci rovnako zmätení."


2. "Zlí ľudia nejestvujú. Sme iba ľudia, čo občas robia zlé skutky."


3. "Všetci občas zlyhajú. Človeka však nerobia chyby,ale spôsob, ako sa k nim postaví, a to, či sa z nich poučí."


4. "Láska možno nie je ako plný kruh. Ubúda jej a pribúda, prichádza a odchádza, ako ľudia v našom živote."


5. "Každý si zaslúži druhú šancu. Zvlášť ľudia, ktorí pre nás znamenajú najviac."


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára